23 Ocak 2008 Çarşamba

Thin Client Deneyimi

Geçenlerde düşündüm download, upload, p2p, bazende uzaktan erişim gereğinden dolayı bilgisayarı açık bırakmak zorunda kalıyorum. Basit bir hesapla kullandığımın 3 katı bilgisayar gereksiz yere açık kalıyor. Harcadığı elektrik ürettiği gürültü vs. derken neden sadece bu işleri çözebilecek küçük bir donanım olmasın dedim(Günümüzde birçok cep telefonunun donanımı dahil bu işlerin altından kalkabilecekken). Herneyse internette mini-pc, client vs. birçok keyword ile donanım ararken "thin client" ve "zero client" kavramlarını gördüm kısa bir araştırmadan sonra ebaydan wyse s90 modelini buldum posta dahil 120$'a aldım. Yanında 2.5'lik external hdd sipariş ettim.


Nihayet elime ulaştılar, ilk işim bilgisayarımı işgal eden emule ve torrent yazılımlarını thin client'e taşıdım ardından diğer flashget gibi download programlarını. Ftp server olarak Filezilla yı kurdum uzaktan erişim için ssh server vs ssh üzerinden ulaşılabilecek şekilde vnc server. dyndns.org tanda free bir domain bağladıktan sonra. Hem dışarıdan güvenli bir şekilde ulaşabileceğim bir thin sunucum oldu, hem de bilgisayarımı rahatça kapatım kafamı dinleyebilir oldum.


Thin client'e gelince zaten fan vs. gibi gürültü yapacak bir donanımları yok, adsl modem gibi diyebilirim. Haliyle gürültü sıfıra iniyor. Enerji kullanımı ise monitör+klavye+fare takılı halde saatte 5.6 Watt. Kısacası gayet memnunum. Bilgisayarı, küçük donanımların üstesinden gelebileceği işlerle açık bırakanlara tavsiye edebileceğim bir çözüm. Thin-client üretici firmanın adresi wyse.com ürünün sayfası ise burada.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

çok akıllıca, bilgilendirme için teşekkürler.